Ruil- en Retourbeleid

Wij vragen je om eerst contact op te nemen met info@dubie.nl voordat je een product retourneert. Op deze manier kunnen we samen zoeken naar de beste oplossing. 

Mocht je de verkeerde artikelen hebben ontvangen, of mochten de artikelen bij ontvangst defect zijn. Neem dan gerust contact met ons op via info@dubie.nl, dan lossen wij dit uiteraard graag samen op.

 

Retourvoorwaarden van dubie.nl:

Door een retourzending te sturen, ga je automatisch akkoord met de retourvoorwaarden van www.dubie.nl

  • Retourtermijn: Als consument heb je recht om binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop af te zien, zonder opgave van reden. Je dient binnen deze termijn van 14 dagen ons schriftelijk te informeren via info@dubie.nl over je besluit om je te ontbinden van je overeenkomst en te willen retourneren. Op voorwaarde dat deze kennisgeven binnen de eerste 14 dagen na ontvangst wordt gedaan, heb je nog eens 14 dagen om het product terug te sturen. De ontbinding van de koopovereenkomst en de daaruit  voortvloeiende terugbetaling worden direct uitgevoerd, na ontvangst van het geretourneerde product op het adres wat wordt vermeld op het retourformulier.

  • Traceerbaar verzendbewijs: Voor een retourzending vragen wij je het pakket te voorzien van een traceerbaar en bij voorkeur verzekerd  track & trace nummer. De terugbetaling wordt verwerkt nadat het pakket is op het retouradres van ons magazijn, zoals vermeld op deze pagina, is ontvangen en verwerkt. Gelieve het tracking nummer te sturen naar info@dubie.nl. Op deze manier zijn beide partijen voorzien van de retourstatus.

  • Staat van de goederen en doorverkoopbaarheid: Geretourneerde artikelen moeten ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking zijn om voor volledige terugbetaling in aanmerking te komen. Eventuele schade moet direct worden gemeld na ontvangst van het product, met foto's. Niet voldoen aan deze voorwaarden kan resulteren in een gedeeltelijke terugbetaling  of afwijzing  van de retour en terugbetaling.

  • Verantwoordelijkheid van de verzender: Houd er rekening mee dat je als verzender verantwoordelijk bent voor de juiste en veilige verzending van de retournering tot aan de ontvangst door ons. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor problemen die zijn veroorzaakt door onjuiste adressering. Let op: retourzendingen die ons niet bereiken, komen niet in aanmerkingen voor een terugbetaling. Terugbetaling worden uitsluitende verricht voor retourzendingen die correct zijn ontvangen op het door ons opgegeven retouradres, zoals vermeld onder aan deze pagina.

  • Advies voor verzending: Voor jouw bescherming adviseren wij om het pakket altijd verzekerd en met een traceerbare verzendmethode naar ons op te sturen. Dit stelt je in staat om bij eventuele problemen tijdens het retourtransport aanspraak te maken op een vergoeding van de verzendkosten en/of het aankoopbedrag via de bezorgdienst. Wij adviseren om PostNL gebruiken, deze bieden vaak de laagste prijs en beste garantie. 

  • Kosten van retourzending: De kosten om jouw bestelling te retourneren zijn altijd voor eigen rekening en eigen risico van de koper en worden niet vergoed door ons. De verzendkosten kunnen variëren tussen de €10 en €50, afhankelijk van de grootte, gewicht en bezorgdienst. Afhankelijk van de door jou gekozen bezorgdienst.

 

Klantenservice: 

Reactietijden:

Maandag - Vrijdag: 08:00 - 20:00

Zaterdag: 08:00 - 17:30

Zon- en Feestdagen: Gesloten

E-mail: info@dubie.nl

Telefoon: 085-060 28 64

 

Uitgesloten van retour en terugbetalingen:

  • Artikelen van persoonlijke aard en items die om hygiënische redenen niet in aanmerking komen (zoals: verzorgingsproducten en gezichtsmasker).

  • Op maat gemaakte en gepersonaliseerde goederen. 

  • Bestellingen die buiten ons retourtermijn geretourneerd zijn.  

 

7-Staps retourprocedure:

Download hier het retourformulier in pdf.

Stap 1: Lees de retourvoorwaarden goed door en print het retourformulier uit en vul deze volledig in. Download hier het retourformulier en vul deze volledig in. Een zending met onvolledig informatie kom niet in aanmerking voor een terugbetaling. 

Stap2: Neem contact met ons op via info@dubie.nl om een retour aan te melden. Vergeet niet om je contactgegevens en ordernummer te vermelden, en voeg duidelijke foto's of video's toe van eventuele defecten of beschadigingen. Als het product defect is bij ontvangst en binnen de garantie valt van onze leverancier heb je recht op een nieuw exemplaar, en hoef je het niet retour te sturen.

Stap 3: Zorg ervoor dat je retourzending goed is verpakt en voldoet aan de voorwaarden.

Stap 4: Gebruik een traceerbare en verzekerde postdienst, zodat het pakket veilig bij ons aankomt. Deze kunt u online aanmaken, bij de door u gekozen bezorgdienst, of laat er een aanmaken bij een lokaal postkantoor. Gebruik het retouradres onderaan deze pagina. Zorg ervoor dat het verzendlabel een track & trace code bevat, zodat deze gevold kan worden. Wij adviseren om het pakket verzekerd te verzending om bescherming te bieden tegen verlies of schade.

Stap 5: Plak het verzendbewijs stevig op het pakket of laat dit doen bij een postpunt. Stuur de goederen samen met het ingevulde retourformulier op naar het retouradres.

Stap 6: Stuur een vervolg e-mail met de track & trace informatie naar info@dubie.nl. Zodat het pakket door beide partijen gevolgd kan worden.

Stap 7: Wacht op bezorging: Door het pakket te versturen ga je akkoord met de retourvoorwaarden van info@dubie.nl. Wij zullen moeten wachten tot het trackingnummer "bezorgd" aangeeft. Wanneer dit vermeld staat, zullen wij een terugbetaling doen die binnen 14 werkdagen zal worden terugbetaald via dezelfde betaalmethode als waarmee is betaald.

 

Let op:

Weigeren aan de deur, niet ophalen bij een afhaalpunt of retoursturen met de bezorger, kan dit?

Nee, retouren via; retoursturen met de bezorger, niet afhalen bij een afhaalpunt of weigeren aan de deur, zullen niet als geldig retour worden gezien. Voor een succesvolle terugbetaling zullen retouren via onze procedure moeten verlopen. Als dit niet het geval is, kunnen wij helaas geen terugbetaling verweken, noch aan de klant, noch aan Klarna.

 

Retouradres van ons internationale magazijn:

  • Bedrijfsnaam: Liu Changxing

  • Straatadres: No. 409, Suxi Yiwu Town. No. 2 freight elevator on the west side of the 3rd floor, upstairs, Yuantong Express

  • Postcode: 310000

  • Provincie: Zhejiang

  • Staat: Zhejiang

  • Land: China